Zondag 3 april - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Astrid Naber - WaarBenJij.nu Zondag 3 april - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Astrid Naber - WaarBenJij.nu

Zondag 3 april

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid

03 April 2016 | Bonaire, Kralendijk

We raken zo gewend hier dat we helemaal vergeten om te blijven schrijven. En dat is zonde, want we hebben weer genoeg leuke dingen mee gemaakt. Natuurlijk ons bezoek aan Nederland wat erg leuk maar ook heel vermoeiend was. Het was heerlijk om veel familie en vrienden weer te zien. Daar hebben we erg van genoten. Toen we net een paar dagen terug waren op Bonaire kwam Willemien (vriendin van Wim) op bezoek. Haar hadden we in Nederland maar kort gezien, dus er was genoeg bij te kletsen. En ook op Bonaire hebben we haar weinig gezien, ze heeft zich erg goed vermaakt en was elke dag de hort op. Snorkelen, uit eten, ritjes op de scooter over het eiland, shoppen etc. Volgens ons wilde ze na een week helemaal nog niet naar huis .

De week daarna kwamen Jasmijn en Robert een weekend bij ons op bezoek. Robert is een collega van Wim en woont op Curaçao. Wij zijn met Sinterklaas bij hun op bezoek geweest. Het was ook met hun erg gezellig. Het is leuk om de ervaringen die je hier op de eilanden hebt met elkaar uit te wisselen. En als we het dan toch nog over bezoek hebben….ook mijn moeder en Gert en Mieke (vrienden en collega’s) zijn net bij ons in huis geweest. Ook met hun een hele leuke tijd gehad. Ik vond het heel bijzonder dat mijn moeder er ook was. Het is fijn om haar te laten zien waar we wonen en wat we hier allemaal doen. En een paar dagen later waren Geesje en Pim (zus en zwager van Wim) hier op vakantie. Zij zaten in een appartement dicht bij ons in de buurt. Met hun ook een hele leuke tijd gehad.

Net nadat we terug waren uit Nederland heb ik een baantje erbij gevonden. Ik werk nu ook als oproepkracht bij de Wanapa Lodge, een hotel (landhuis) waar ik het ontbijt verzorg en af en toe snorkel introducties geef aan de gasten.

Natuurlijk zijn we ook nog bij één van de carnavals optochten wezen kijken. Zo’n optocht is niet erg groot hier op Bonaire (stuk of 10 wagens), maar wel leuk om even gezien te hebben. Veel gezelligheid op straat en iedereen in de optocht ziet er erg mooi uit.

Omdat het broedtijd is hebben we ook eindelijk de lora’s gezien. Deze mooie vogels zie je niet zo snel, maar tijdens de broedtijd komen ze meer in de bewoonde wereld en worden ze ook een beetje bijgevoed. Ze lijken op de kleinere soort papagaaien die we dagelijks in de buurt zien vliegen, maar de lora is groter en heeft een mooie rode kleur onder de vleugels. Wim heeft twee mooie foto’s van ze gemaakt in het centrum waar ze in een boom zitten (zie fotolijst).

Ook heb ik twee weken geleden mijn rijbewijs A gehaald (motor). Dit was ik verplicht te halen om op mijn scooter te mogen rijden. Na 3 lessen en examen op de scooter mag ik dus een motor besturen. Ik zou het alleen niet durven….wie weet ga ik in Nederland nog een aantal lessen volgen.

Met Pim en Geesje zijn we bij Kitemanera gaan kijken. Een groot kite evenement waar alle deelnemers (dit jaar 100) verkleed op hun plank staan en met zijn alle tegelijk het water op gaan. Wat een creaties hebben we gezien, heel creatief! Ook worden er wedstrijden gehouden wie de mooiste en/of hoogste sprongen maakt. Wie weet wat voor Wim om volgend jaar mee te doen.

Verder zijn we nog bezig met dezelfde werkzaamheden en weekend bezigheden. Zo af en toe duiken, snorkelen, kiten en beachtennissen. Met mijn moeder, Gert en Mieke en Ronald (onze overbuurman) zijn we mee gegaan op de Aquaspace. Een erg bijzondere boot (zie link: http://www.aquaspacebonaire.nl/). Met deze boottrip kun je veel vissen en schildpadden zien en ook lekker snorkelen, borrelen en hapjes eten. Dat gaan we zeker nog een keer doen met een groepje!

Gisteren mijn verjaardag gevierd met een borrel op het strand en een heerlijk diner bij één van mijn favoriete restaurants Cappriccio. En vandaag hebben we een buurtbbq. Een mooie gelegenheid om nog wat meer mensen uit de straat te leren kennen.

We houden ons nog steeds goed bezig en oh ja….Wim heeft het ook nog steeds erg naar zijn zin op zijn werk, ook wel fijn.

Tot de volgende keer!


  • 04 April 2016 - 07:15

    Tycho:

    Al dat lezen van die verhalen...... Ik moet me inhouden niet los te gaan bij vliegwinkel.nl

  • 04 April 2016 - 13:44

    Gert:

    Nou Tycho, ik ben er geweest maar ik heb het nog steeds. Moeite met inhouden.

  • 04 April 2016 - 16:00

    Astrid B.i.:

    Lieve luitjes , gefeliciteerd nog met je jaardag astrid. Je verslag heb ik van genoten en ik krijg de
    indruk dat jij en jullie erg erg gelukkig zijn met zn beiden!
    een dikke zoen van astrid b.i.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Astrid

Actief sinds 24 Juni 2015
Verslag gelezen: 309
Totaal aantal bezoekers 11521

Voorgaande reizen:

09 Juli 2015 - 08 Juli 2016

Bonaire

Landen bezocht: