Zondag 16 augustus - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Astrid Naber - WaarBenJij.nu Zondag 16 augustus - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Astrid Naber - WaarBenJij.nu

Zondag 16 augustus

Door: Wim en Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid

17 Augustus 2015 | Bonaire, Kralendijk

15 augustus

Wim:
En alweer 2 weken verder. De tijd vliegt hier… En genoeg beleefd om weer te delen! Op het werk gaat het goed. Het begint steeds drukker te worden en ik begin er gelukkig steeds beter in te komen. September wordt een hele drukke maand, 2 releases die tegelijk gaan lopen. We gaan het meemaken.

En we gaan verhuizen!! Het huis aan Sabal Palm is het geworden! Donderdag 20 augustus gaan we over. We hebben er heel veel zin in. Veel meer ruimte en minder warm omdat het huis goed op de wind ligt zoals ze dat hier zeggen. Het waait er lekker door en dat missen we hier in ons appartement. Gisteren hebben we een scooter gekocht voor Anita (vroem vroem) euhm, Astrid bedoel ik natuurlijk.. Het is een scooter van een jaar oud en we hebben een terugkoopgarantie erbij.. Mits ie in goede staat is natuurlijk..

Met Astrid haar rug gaat het gelukkig weer een stuk beter na een paar keer gekraakt te zijn, zij is haar lessen weer aan het oppakken en ook weer zelf begonnen met sporten. Ik sport ook lekker door. Probeer minimaal 5 keer in de week te sporten en dat gaat me goed af tot nu toe. Heb mijn eerste hondenervaring achter de rug inmiddels. Werd op de mtb door 2 honden tegelijk belaagd, en niet de kleinste.. Had er aan beide kanten één.. Ik dacht alleen doorfietsen en wachtte op de eerste beet, gelukkig kwam die niet, maar wel mijn hartslag op 180.. Ben niet bang voor honden, maar die zwerfhonden hier heb ik het niet op..

Vorig weekend hebben we niet zoveel bijzonders gedaan, vrijdag de standaard vrijdagmiddagborrel die altijd doorloopt de avond in. Op zaterdag zijn we weer naar Jibe geweest, een heerlijke plek is dat met ligbedden, lekkere muziek en ijskoude drankjes. Zondag zijn we bij het kitesurfen wezen kijken. Ik vond het veel te duur maar het lijkt me zo gaaf om te doen dat de twijfel toch weer is toegeslagen. Maar heb besloten om eerst een aantal keren te gaan duiken, zeker als Astrid haar padi heeft. Ze gaat volgend weekend beginnen.

Afgelopen woensdag kwamen we op het op zich goede idee om naar de andere (verlaten) kant van het eiland te rijden, flesje drank mee en naar vallende sterren kijken.. Alleen toen we aankwamen en uitstapten was het niet alleen pikdonker, maar ook zwaar bewolkt, niks te zien dus.. Gelukkig hadden we een fles drank bij ons.. Oh ja rijden en drinken, daar maken ze hier totaal geen punt van. Iedereen laat zich vollopen en stapt vrolijk achter het stuur. Wordt niet op gecontroleerd hier. Moet bekennen dat je er zelf ook snel makkelijker in wordt dan..

We hebben ook nog een leuke wandeling gemaakt langs de kust in het noorden, in de buurt van 1000 steps. Erg mooi, vooral omdat we eerst grote blauw met rode vissen zagen die zo ondiep kwamen dat hun ruggen boven het water uit kwamen. Vervolgens spotte ik een schildpad, het bleek er niet 1 maar 4 te zijn!!! Ze waren nog vrij klein, maar toch wel heel bijzonder om die gewoon vanaf de kant te spotten.

Gisteren weer de standaard vrijdagmiddagborrel bij Spice, inclusief happy hour. Er waren een aantal collega’s, was gezellig dus! Vanmorgen moest Astrid lesgeven, ik heb en leuk tochtje gefietst en ‘s middags geluierd bij Jibe. Morgen staat er een fietstocht door Washington Slagbaai op het programma, een groot nationaal park in het noorden. Hier zijn we nog niet geweest, ben heel benieuwd.

16 augustus

Astrid:
En het was een mooie maar pittige tocht naar en door het Nationaal Park (Washington Slagbaai). De weg er naar toe en terug hebben we over het asfalt gefietst. Dat was maar goed ook, want in het NP was het best pittig. Onverhard met leuke steile klimmetjes en flinke afdalingen. Maar vooral de warmte nekt je. Voldoende water mee is een must. We hebben een pauze gehad bij een vogelkijk plekje. Bij een bron met een poel hebben we lekker gezeten op een steen en een boomstam. We hebben redelijk wat verschillende vogels gezien, maar de namen..?? Geen idee. Ook weer genoten van de wegen langs de kustlijn. Weer een diep blauwe zee, grote pelikanen, mooie rotsen en een prachtig uitzicht over de heuvels in het park. Hier gaan we zeker vaker heen. Dan met een pick-up, dat rijdt wat makkelijker en kunnen we het volledige park bekijken. Dat is teveel op de fiets. We waren flink moe toen we terug kwamen en hebben na een iets verlate lunch nog heerlijk gesnorkeld in zee om af te koelen. ’s Avonds hebben we samen een borrel gedaan en een heerlijke hamburger gegeten bij Spice. Dit met de voetjes in het zand op het strand.

Vanaf morgen ga ik 1,5 dag (maandag en donderdag) stage lopen via Bon Bida Fysio. Ik loop dan mee met een fysiotherapeut die bij de FKPD (Fundashon Kuido Pa Personanan Desabilita) een soort activiteiten begeleiding doet. De FKPD in Rincon heeft 53 bewoners waarvan 17 intern wonen. De cliënten hebben een verstandelijke beperking. De leeftijd is tussen de 4 -63 jaar. Morgen ga ik voor het eerst mee. Ik ben heel benieuwd hoe het zal gaan. Het is de bedoeling dat de cliënten meer met sport & bewegen bezig gaan en op die manier meer vooruitgang krijgen in hun dagelijks handelen. Ik hoop er een hoop van te leren en zal jullie op de hoogte houden!

Tot de volgende keer!

• 17 Augustus 2015 - 07:57

Marlies:

Hoi,
    Mooie foto's. Ziet er prachtig uit. Beter dan hier op het moment, Het regent al een hele dag achter elkaar.

• 18 Augustus 2015 - 16:41

Astrid B.i.:

Lieve luitjes

Ooh, wat een supertijd hebben jullie fantastiesch en een fijn huis bovendien..
    Ik kijk nu al uit naar het volgende verslag.
    Geniet ervan ...
    een groet van astrid.

• 01 September 2015 - 23:04

Alma:

super leuke foto's Wim en Astrid. leuk om jullie belevenissen te volgen zo op het internet!!
    X Alma