Zondag 10 januari - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Astrid Naber - WaarBenJij.nu Zondag 10 januari - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Astrid Naber - WaarBenJij.nu

Zondag 10 januari

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid

10 Januari 2016 | Bonaire, Kralendijk

Zondag 10 januari

De kerstdagen waren rustig. 1e kerstdag hebben we overdag gewandeld. Het was een erg regenachtige dag. Heel erg nodig voor de plantjes maar beetje verkeerde planning van de weergod. Wij zijn tijdens het wandelen dan ook helemaal doorweekt geraakt wat ook erg verfrissend was. We wilden eigenlijk in het Nationaal Park een wandeling maken maar die was dicht. We zijn toen naast het NP een wandeling gaan maken. Geen aangegeven route maar zomaar op de bonnefooi. Nadat we dus doorweekt waren, zagen we een klein hutje in de knoek waar een familie kerst aan het vieren was. Buiten onder het afdak wat aan het hutje bevestigd was. Het zag er gezellig uit. Toen we net daarna op een splitsing kwamen, waar we niet zo goed wisten welke kant we op moesten, hoorde ik iemand Wim roepen met een flink antiliaans accent . We moesten ook een paar keer goed luisteren of er écht Wim geroepen werd. Bleken het collega’s van Wim te zijn die daar kerst aan het vieren waren met de hele familie. We werden meteen uitgenodigd om een drankje te doen en een lekker lokaal soepje te eten. Dus zo zaten we om half 2 al aan de whisky met cranberry sap, haha! Heel verrassend en leuk! Na een uurtje zijn we weer opgestapt om onze wandeling af te maken. Thuis in de avond heerlijke tonijn gegeten van de bbq.

2e kerstdag moest ik werken van 9-13 uur. Wim zou gaan kiten maar die heeft waarschijnlijk een spiertje in zijn buik gescheurd met de vorige kite les of met een beachtennis training. Het doet hem teveel pijn om te gaan kiten. 3e kerstdag doen we mee met het beachtennis, dus hij moet zichzelf een beetje sparen. De les afgezegd en hij is lekker gaan fietsen. ‘ s Middags gezellig gefacetimed met de familie en ’s avond zin we uit eten geweest. Was heerlijk!

Het beachtennis toernooi was erg leuk en we hebben het best goed gedaan vinden we zelf. Tot de kwartfinale gehaald. We werden steeds beter totdat de tegenstanders echt te ervaren waren. Al met al was het een erg leuke dag met een mooie finale wedstrijd van de gevorderden.

Oud en nieuw was ook redelijk rustig. We hebben op de bank gehangen met heerlijke hapjes en de Oudejaarsconference zitten kijken. Tegen elven zijn we naar Sera Largu gereden, een mooi uitzichtpunt, waar we naar het vuurwerk hebben staan kijken. Koelboxje en stoeltjes mee en genieten. Het was wel fris op de top, was blij met mijn vestje. Ze begonnen al flink te knallen om 5 voor 12. Achteraf hoorde ik van iemand dat ze hier het jaar uit knallen en in knallen.

Nieuwjaarsdag hebben we gesnorkeld bij de zoutpier. Zo mooi met de palen in het water en alle kleuren en duizenden vissen. Grote school barracuda’s (stuk of 200). En ook 5 schildpadden die samen lekker aan het grazen waren. Totaal niet bang voor ons, dus we hebben een flinke tijd boven ze gezwommen en het allemaal van dichtbij mogen aanschouwen. Na het snorkelen zijn we naar de Hang Out Bar gegaan voor een nieuwjaarsdrankje. Er was daar een leuk bandje die allerlei covers speelde. Het was gezellig maar niet zoveel mensen als we gehoopt hadden.

De dag daarna zijn we weer gaan duiken. 2 duiken gemaakt. Bij de eerste een gevlekte adelaarsrog gezien die een mooi showtje voor ons neerzette. Bij de 2e duik veel mooi koraal gezien (ook fluorescerend) waarin kleine zeediertjes zaten verscholen die we niet konden thuis brengen. Ook een barracuda gezien van wel een meter groot. Was dus een geslaagde dag!

Door de vele regen die op 1e kerstdag gevallen is zien we nu eindelijk dat het groener wordt op het eiland. Wat is het toch mooi als er nieuwe fris groene blaadjes aan de struiken en bomen komen. Nu hopen dat het snel weer even goed gaat regen, anders droogt het allemaal weer uit.

En nog 5 nachtjes slapen en dan komen we naar Nederland voor 10 dagen. Daar hebben we allebei erg veel zin in. Zal wennen zijn met die kou. Maar erg leuk om familie en vrienden weer te gaan zien. Dus wie weet tot dan!

Ayo!